Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/eusptgky/domains/bedrebyg.dk/public_html/wp-content/plugins/influencer-disclaimer-buttons/mww-disclaimers.php on line 185
For de fleste firmaer i byggebranchen, har teknologi og IT-systemer ikke haft den store betydning. Dette har dog ændret sig. I og med at teknologi er blevet en integreret og naturlig del af menneskers, og også virksomheders hverdag, kan man ikke undgå at støde på det, på et eller andet tidspunkt. Men specielt forretninger i byggebranchen, har valgt at køre deres forretning som de altid har gjort. Selvom det virker mere simpelt at gøre som man plejer, så kan det have konsekvenser i forhold til konkurrenter. Her peges der hen på brugen af teknologi, som eksempelvis IT-systemer. Specielt servicestyring gennem et sagsstyringssystem er optimalt for forretninger eller virksomheder i byggebranchen – og derfor er et system som dette en optimal løsning, hvis din forretning har brug for at optimeres, for at følge med konkurrenterne. Et sagsstyringssystem har nemlig mange gode funktioner.
Forskellige moduler
Mange sagsstyringssystemer, eller andre IT-systemer, indeholder forskellige moduler. Det betyder, at der findes moduler hvor ordren modtages, et andet modul hvor bestillingen af kunderne foregår, eller et modul hvor lagerstatus er præsenteret. For forretninger i byggebranchen der tilbyder maskinudlejning, er det specielt relevant at tale om et udlejningsmodul. Det er noget som blandt andet ServiceStyring tilbyder. Her får man nemt et overblik over hvem der har udlejet maskinen, samt at kunderne også nemt kan tilgå systemet ved at udleje det. Det er altså en optimal løsning, hvis man tilbyder en service som denne. På den måde spares en masse “frem og tilbage”-kommunikation mellem medarbejdere og kunderne.
Kommunikation og historik samlet ét sted
En anden funktion, der kan lette nogle af processerne i din byggeforretning, er at alt kommunikation og historik er samlet ét sted. Det betyder, at både dine medarbejdere og kunderne får et brugervenlig system som kan tilgås uanset tidspunktet. I mange tilfælde tilbydes en kommunikationsplatform der er fælles for både kunder og medarbejdere – nemmere bliver det ikke. Med et sagsstyringssystem sparer du en masse tid, da du ikke længere manuelt skal tage imod bestillinger, aftaler eller ændringer. Det hele foregår over systemet, så du kan fokusere på at hjælpe kunderne i stedet, og tilbyde den service virksomheden er bedst til. Med denne ekstra service bliver det hele bare nemmere, samtidig med at arbejdsgangen effektiviseres. Et eksempel på dette er, at systemet er tilkoblet en kalender, så medarbejderne nemt kan holde styr på aftaler, arbejdstider og meget mere. Hvis du stadig sidder med en printet kalender, så er denne online version optimal. Specielt hvis du er på farten og en ændring i kalenderen skal ses af alle.