3 tips til at holde styr på dit lager inventar


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/eusptgky/domains/bedrebyg.dk/public_html/wp-content/plugins/influencer-disclaimer-buttons/mww-disclaimers.php on line 185

Hvis du driver en forretning og har et tilhørende lager, så er det alt afgørende for din forretning at du har styr på både dit placeringen af dit varer men også mængden af varer. Her kommer en række tips til hvordan du kan optimere dit lager.

Pallereoler giver mere luft

Hvis man har varer på paller, så ved man hvor meget spildplads der kan være rundt om disse. Der skal både være plads til håndterings af pallerne men en palle løfter, men der kan heller ikke stå noget oven på pallerne fordi.

Her kan pallereoler være en god løsning, netop fordi de giver muligheden for at stable pallerne oven på hinanden. Den eneste ulempe ved pallereolerne er at det kræver håndtering med en palleløfter i form en lille truck at tag pallerne ned. Det kan dog være en god investering, specielt hvis man ser hvad det ville koste at udvide lageret med ekstra kvadratmeter for at få den fornødne plads.

Inventarstyring er et must

Selvom du er den eneste medarbejder i dit firma, så er det hamre vigtigt at du holder styr på hvor alt er placeret. Du skal ikke bare holde styr på det til internt behov, men også så du senere kan give en evt. medarbejder nemme instruktioner i hvor man finder hvad og hvorfor.

Hvis man taber overblikket over sin lagerbehold, så kan det betyde at man sælger varer man ikke har på lager, hvilket i sidste ende betyder utilfredse kunder. Hvis du driver en netbutik, så har rigtig mange af CMS-løsningerne til det, mulighed for at samtidigt at være lagerstyring.

Hvis du ikke har muligheden for at lægge det direkte her, så er der også flere økonomistyringssystemer der giver mulighed for at udvide med lagerstyring.

Du må aldrig bruge papkasser som opbevaring

Det lyder voldsomt, og selvfølgelig må du gerne lægge tingene i papkasser. Essensen i denne her er, at når man pakker ting i papkasser, så bliver det oftest i lag. Det betyder at nogen ting ligger i bunden, imens andre ligger i toppen.

Det der altid sker er, at man skal bruge de ting som ligger i bunden af papkassen, og så skal man tømme den for at finde varen, og herefter pakke det hele sammen igen. Det er også fint, hvis man lover sig selv altid at pakke kasserne fint sammen når man er færdig. Desværre er også bare voldsomt tidskrævende, og når man driver forretning så er tid næsten det samme som penge.

Skriv en kommentar