Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/eusptgky/domains/bedrebyg.dk/public_html/wp-content/plugins/influencer-disclaimer-buttons/mww-disclaimers.php on line 185
At starte egen virksomhed op i Danmark er bestemt ikke en dans på roser.
Livet som selvstændig har selvfølgelig en lang række fordele, mest personlige, men det er også hårdt, og kræver mange timers arbejde.
Man skal ikke kun vide noget om det produkt eller den ydelse man gerne vil sælge, man skal også vide en masse om lovgivning, skat, moms osv. Vil man ansætte folk så har man brug for at kunne endnu mere.
Her får du et par tips til at hjælpe dig i gang med livet som selvstændig
Gør brug af de gratis muligheder
Lige så snart du har registreret et cvr. nr. vil du opleve at der ikke går længe inden den første sælger kontakter dig for at sælge kuglepenne, hjemmesider, annoncer i radioen, i den lokale biograf eller noget helt andet.
Og der er helt sikkert mange gode produkter derude som kan hjælpe dig, men som nystartet har du ofte ikke uanede økonomiske muligheder.
Derfor bør du gøre brug af nogle af de gratis tilbud du kan finde, disse kan så senere skiftes ud når dit behov vokser.
Det kan f.eks. være tilbuddet om gratis hjælp fra en revisor, gratis start-up-rådgivning osv.
Virksomheden Ageras Group står bag en lang række ting som f.eks. gratis regnskabsprogrammer osv. Læs om Ageras Group her hvis du vil vide mere.
Spørg om hjælp
Vær ikke bange for at spørge om hjælp når du skal starte en virksomhed op, der findes mange derude der har prøvet det før, og du kan lige så godt lære så meget som muligt af dem.
Lyt derfor til gode råd, og spørg om hjælp når du er i tvivl, det betyder ikke at du ikke er god til det du laver. Tværtimod.
Udliciter
Som selvstændig vil der sandsynligvis komme et tidspunkt hvor du enten ikke kan nå alting selv, eller det faktisk bare ikke kan betale sig at gøre det selv.
Det kan godt være at en bogholder koster 400 kr. i timen, og du selv kan gøre det, men hvis du skal bruge den dobbelte tid på det, og du i stedet for kunne have solgt varer for 2500 i samme tidsrum, så disponerer du din tid og dine ressourcer forkert.
Udliciter, når det er den rigtige løsning, også selvom det er billigere at gøre det selv. I sidste ende kan din tid være mere værd.